نقد و برسی آهنگ از چی بگم؟ (Review the song)



 

با سلام

از تمام کاربران و بازدید کنندگان سایت بابت حمایت های گرم و صمیمی شون تشکر میکنم

و این خبر رو به اطلاع تمام عزیزان میرسانم متاسفانه وب سایت به دلایلی متوقف شد

اکنون خبر ها و آهنگ های بعدی رو میتونید از این وب سایت مشاهده و دانلود کنید :

 

TextMusic.org

 

فعالیت های این وب سایت متوقف شده است !

لطفا پیام ها و نظرات خودتان را از طریق وب سایت بالا که وب سایت یاس تونز زیر مجموعه ی آن است به اطلاع ما برسایند :)

خیلی ممنون از شما عزیزان


نقد و برسی آهنگ از چی بگم؟ (Review the song)

نقد و برسی آهنگ از چی بگم؟ (Review the song)

این آهنگ هم مثل آهنگ های قبلی یاس شنونده را شکه کرده و به فکر فرو میبرد . با شنیدن این آهنگ شنونده نا خود آگاه خود را درگیر مسائل و مشکلات بچه هایی میبیند که چند سال قبل صدمه دیده اند و ...

 

The song, like the previous track shock and disappointment to think that plunges the listener. Hearing this song subconsciously listener finds himself involved in the problems of children who have suffered a few years ago

 

با موضوعه بررسی آهنگ متفاوت اخیر یاس به نام از چی بگم …

یاسر بختیاری ( ملقب به یاس ) ، متولد ۳۰ ام خرداد ۱۳۶۱ که یکی از چهره های موفق و با سابقه ی این سال های رپ فارسی بوده و هست با ثبت قریب بر ۵۰ تک آهنگ در کارنامه ی خویش ، به یکی از موفق و سرشناس ترین خواننده های این سبک بدل شده.

همچنین یاس در پرونده ی خودش بخاطر آهنگ “یادت نره” ، عنوان : اولین خواننده ی رپ قانونی و مجاز رو یدک میکشه در این سال ها عمده فعالیت یاس در زمینه ی تولید آهنگ های اجتماعی – مردمی بوده یاس در سال های اخیر آهنگ هایی با موضوعات: کودکان سرطانی ، روسپی گری ، زلزله ی بم ، مبارزه با رسوایی های اخلاقی خوانده  و در آهنگ اخیرش به نام از چی بگم موضوع بچه های مدرسه ی شهید رحیمی روستای درودزن از توابع مرودشت که چند سال قبل بر اثر حادثه ی سوختگی بدن و صورتشان نابود شد

یاس در این آهنگ از داستان تلخ این بچه ها میخواند ، بچه هایی که اگر این آهنگ نبود کسی به یاد نمی آورد که اصلآ وجود دارند. یا کسی  به این فکر نمیکرد که چرا نرگس حیدری ( دانش آموز صدمه دیده ی این حادثه ) برای عکاس نمیخندید !

این آهنگ هم مثل آهنگ های قبلی یاس شنونده را شکه کرده و به فکر فرو میبرد

با شنیدن این آهنگ شنونده نا خود آگاه خود را درگیر مسائل و مشکلات بچه هایی میبیند که چند سال قبل صدمه دیده اند و تا قبل از تولید این آهنگ فراموش شده تلقی میشدند. از دید فنی این یک آهنگ ۴ دقیقه و ۳۹ ثانیه ای است که دارای ۳ ورس و ۲ کروس متفاوت است. که ورس اول در ثانیه ی ۲۷ این آهنگ شروع و در ۱:۲۶ به اتمام میرسد. شروع ورس اول با بغض همیشگی صدای یاس به صورتی شروع میشود که انگار یاس خودش نمیخواسته این آهنگ را بخواند اما به دلیل خواست جامعه خوانده. در ادامه یاس از درد هایش میگوید ، از محدودیت های هنرمند ایرانی و از درد هائی که همیشه بوده ولی هرگز گفته نشده. این آهنگ شروع بسیار قوی و تقریبآ بی نقصی دارد و پایان ورس اول با اوج همراه است اوج دادن پایان ورس ها یکی از نو آوری های یاس در این آهنگ بوده ، اگرچه این نو آوری در صورتی زیبا تر میشد که اوج آخر کار با اول کروس هم گام میبود

این آهنگ در عین حرفه ای بودن بی عیب نیست و اگر به متن آهنگ توجه کنید قافیه ها با توجه به تعریف ادبیاتی آن در بعضی موارد قافیه نیستند و صرفآ به دلیل هم وزن بودن به کار برده شده اند. همچنین بیت های پایانی ورس اول با بیت اول کروس تضاد  معنایی دارد

در یک مصراع میگوید: ” تو هم مثله منی ، تو هم کم درد نداری ” و در یک بیت بعد میگوید: ” من کسی نیستم با این زخما دردم بگیره ” و باز در بیت بعدی که بیت یکه کروس اول است میگوید ” از این همه درد تمومه دنده هام شکسته ”

ورس یک با یک مصراع بی معنی تمام میشود ” اشتباه رو به تخریب ” اشتباه یعنی چیزی که خراب شده و چزی که خراب شده دیگر رو به تخریب نیست!!

کروس اول با یک اغراق بیش از حد شروع میشود ” غذا برای خوردن دارن ماهی یه شب ” که شاید حتی مرتاض های هند هم از پس یک ماه غذا نخوردن بر نیایند! در یک بیت میگوید ” بچه های پائین شهر ” و جای دیگر میگوید ” رفقای کاخ نشین ” یاس که در همه آهنگ های قدیم خود از زندگی پر از فقرش میخواند اینجا خود را از ” بچه های پائین شهر ” جدا میکند و میشود ” رفیق کاخ نشین ها “ در ادامه یاس از یک ترکیب اشتباه استفاده میکند یعنی ترکیب ” هم کلاسیان ” همان طور که میدانید ” الف و نون ( ا ن ) ” برای جمع کلمات فارسی به کار میرود که البته در عربی هم چیزی شبیه به این وجود دارد ، اما کلاس کلمه ی انگلیسی است و نمیتواند به این طریق جمع شود!

یاس ورس دوم را با امیدواری تمام میکند و کروس دوم با اوج و قدرت شروع میشود. کروس دوم خوب پیش میرود تا جایی که به دلیل ضعف صدابرداری آخرین کلمه ی این کروس یعنی ” وفق ” به اشتباه خوانده میشود “  وقف ” و این شاید ناشی از عدم تمرکز صدابردار روی چیزی باشد که ضبط میکند! در ورس پایانی یاس کاملآ زیبا و ماهرانه با امید دادن به شنونده و از فراموشی مشکلات گذشته خواندن کار را به اتمام میرساند

بررسی فنی آهنگ :

آهنگ این کار با تمپوی ۸۵ و با استفاده از سمپل به همراه ساز زنده ساخته شده و ساز زنده بکار گرفته شده در این آهنگ اینگونه که در هنگام پخش گفته شده ساز اصیل ستار است.

شروع این آهنگ با ورود یک آوا آغاز میشود و به دنبال آن ملودی پیانو و یک استیرینگ با صدای کم به آن اضافه میشود. و بالاخره در ثانیه ۰۰/۱۷ صدای ستار که بصورت زنده ضبط شده به گوش میرسد.

تا ثانیه ۲۷ ام که ورس اول آغاز میگردد و سپس درام آهنگ از ثانیه ۴۲ وارد کار میشود. 

آوا های بکار رفته در این آهنگ باعث دلنشینی کار و غرق شدن شنونده در بطن موضوع میشود . به طور مثال در دقیقه ی ۱:۲۷ تا دقیقه ی ۱:۵۳ در کل میتوان گفت ” سعید انثار ” با آهنگسازی این کار بار دیگر توانائی خود در این حرفه را به رخ کشید. این آهنگ مانند اکثر کار های پیشین یاس به هدف قلب و احساس شنونده حرف هائی را بازگو میکند که باعث تفکر شنونده گردد ، شنونده را میخکوب میکند .

وقتی که یاس از کودکان سرطانی میخواند شنونده بخاطر سلامتی خود خدا را شاکر میشود ، یا وقتی از فرزندان طلاق در جامعه میگوید شنونده نا خود آگاه خود را جای این کودکان میگذارد و درک میکند که طلاق فقط جدائی دو نفر از هم نیست و عوارض دیگری هم دارد .یاس در سال های فعالیتش پیشرفت بسزایی داشته و امیدواریم این پیشرفت همگانی همچنان ادامه پیدا کند

نمرات تکست از نظر معنی و مفهوم

ورس اول ۹٫۸ از ۱۰

ورس دوم ۹٫۵ از ۱۰

ورس سوم ۹٫۸ از ۱۰

کروس ۱۰ از ۱۰

 

نمرات تکست از نظر قواعد و اصول

ورس اول ۹٫۲ از ۱۰

ورس دوم ۹٫۱ از ۱۰

ورس سوم ۹٫۸ از ۱۰

کروس ۹٫۳ از ۱۰

 

نمرات استایل

ورس اول ۹٫۷ از ۱۰

ورس دوم ۹٫۸ از ۱۰

ورس سوم ۹٫۸ از ۱۰

کروس ۱۰ از ۱۰

 

نمرات میکس و مستر ۸ از ۱۰

نمرات ضبط وکال ۹٫۵ از ۱۰

نمرات آهنگسازی ۱۰ از ۱۰

امیدواریم که این نقد موجب دلگیری کسی نباشد. زیرا هدف از تهیه این نقد و بررسی فقط  پیشرفت  روز افزون این اساتید بوده و لیکن.

با تشکر از سایت رپفـــــــا ( یاشار و افشین ) و اســـتودیو فوکوس

 

 

In this article, we will continue to review and examine the tracks of what to say!
The song, like the previous track shock and disappointment to think that plunges the listener. Hearing this song subconsciously listener finds himself involved in the problems of children who have suffered a few years ago and ...
 
Statutory review of recent disappointment with different track to what I say ...
this style has become singers.
their faces were destroyed
Or someone did not think of why Nargis Heidari (student hurt in the incident) for Nmykhndyd photographer!
The song, like the previous song despair and shock the listener to think plunges
Hearing this song subconsciously listener finds himself involved in the problems of children who have suffered a few years ago, before the production of the songs have been forgotten as. From a technical viewpoint, 4 minutes and 39 seconds of a song that has 3 wires and 2 Kroos is different. The course of the first 27 seconds of the song starting at 1: 26 ends. Beginning with the first course ever choked voice begins to despair if he does not want to seem desperate but because he wanted to sing the song called society. Following the disappointment of his pain, he says, the limits of the artists and the pain that was always there but never told. step would
The last bit is the first bit of the first course of semantic conflict Cros
In one line says "you are like me, you do not have a little pain" and a bit later, "I'm with the wounds was my pain" and open the next bit is the first bit unique Kruse says, "of all dead pain in my ribs broken. "
Lodging a meaningless line ends with a "wrong to destroy" the wrong thing spoiled and corrupted Chzy the other is in ruin!
First Kroos starts with an over-exaggeration "to eat wild fish one night," that even after a month of not eating Indian ascetic not come on! In a bit, "says kids down town" and the other says "comrades predominantly House" Jasmine, who sings all the songs from their old life of poverty are the "children of the lower city" and a separate "buddy House but a word of English class and can be assembled in this way!
Jasmine second course with all the hope and the Cross begins with peak power. The final course absolutely beautiful and skillful despair with hope to the listener and the forgotten past problems reading work by drawing
Technical tracks:

The song begins with the arrival of sound, followed by a piano melody and a low voice Astyryng it. Finally, in the second 00/17 stars who live sound recording to be heard.
The first course will start 27 seconds, then 42 seconds into the song of the drama.
Her song used in this delightful work and drown the listener is at the heart of the matter. For example, in 1 minutes: 27 minutes to 1: 53 in total, "said Saeed Ansar" by composing their ability to do so again in the profession to take place. The song, like most previous work aimed at the hearts and feelings of despair tells the listener letters that make the listener think, the listener riveted.
.yas has had significant improvements in work and hope the public continued progress
Teletext scores of meaning
Wires of 9.8 out of 10
The second course of 9.5 out of 10
The third course 9.8 out of 10
Kruse 10 of 10
 
Scores text of the rules
Wires of 9.2 out of 10
The second course of 9.1 out of 10
The third course 9.8 out of 10
Kruse 9.3 out of 10
 
Scores Style
First course: 9.7 out of 10
The second course 9.8 out of 10
The third course 9.8 out of 10
Kruse 10 of 10
 
Mixing and mastering scores 8 out of 10
Recording vocals scores 9.5 out of 10
Composing scores 10 out of 10
We hope that this review will not lead to dismal one. Because the purpose of this review is only increasing advances but the masters.
Thanks Rpfa site (Yashar and Afshin) and Studio Focus


نظرات

نکته :
- نظرات شما ممکن است پس از تائید مدیر نمایان شود.
- لطفا از زبان پارسی برای نظر دادن استفاده کنید



  1. هیچ نظری ثبت نشده است

    شما اولین نفر باشید !

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA Image Reload Image